اخبار

.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از مراجعه 72هزار زائر به بیمارستان صحرایی مرز شلمچه تا روز گذشته خبر داد.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده در گفتگو با خبرنگار وب‌دا در آبادان، ضمن اشاره به جمعیت زیادی که امسال راهی کربلا شده‌اند، اظهار کرد: تاکنون هیچگونه بیماری واگیردار و همه‌گیری به جز از سرماخوردگی فصلی و مواردی از اسهال، مشاهده نشده است.

وی تعداد بالای زائرین حسینی را دلیل مراجعات زیاد آنان به درمانگاه و بیمارستان صحرایی این دانشکده مستقر در مرز شلمچه دانست و افزود: در این ایام در برخی روزها تا ۱۰هزار مراجعه‌کننده داشتیم که اگر بخواهیم آمار تجمعی را ارائه کنم، رقم مراجعان به حدود۷۲ هزار نفر می‌رسد.

وی اظهار کرد: از زمان برپایی بیمارستان صحرایی در شلمچه، ۵۷ هزار ۷۲۱ مورد به صورت سرپایی درمان شدند،۱۱ هزار و ۵۵۷ نفر به طور موقت بستری شدند و هزار و ۸۴۳ نفر نیز از خدمات مامایی استفاده کردند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: در مدت یاد شده همچنین۷۰۰ مورد اعزام به بیمارستان‌های منطقه داشتیم.

دکتر سلمان‌زاده گفت: پیش‌بینی می‌شود تا  آخرین روز بازگشت زائران آمار مراجعه به بیمارستان صحرایی مرز شلمچه به ۱۰۰ هزار نفر برسد.

به گفته وی توزیع آب به شکل بسته‌بندی، نظارت خوب مواکب بر این اقدام و همچنین زحمات شبانه‌روزی نیروهای بهداشت این دانشکده که بر وضعیت موجود نظارت بهداشتی داشتند، مهم‌ترین عامل در پیشگیری و شیوع بسیاری از بیماری‌ها بود.


بیشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 234947
تعداد بازديد کنندگان سايت: 109734628 تعداد بازديد زيرپورتال: 774758 اين زيرپورتال امروز: 229 سایت در امروز: 71194 اين صفحه امروز: 32