اخبار

.

سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان بر خدمات‌رساني دانشكده در مرز شلمچه تا بازگشت كامل زوار اربعين حسيني تاكيد كرد.

دکتر امین منصور صبح امروز در گفتگو با خبرنگار وب‌دا در خرمشهر اظهار داشت: خدمات‌رسانی دانشکده علوم پزشکی آبادان به زوار اربعین حسینی از روز 13مهرماه در مرز شلمچه به صورت رسمی آغاز شد و 6پرستار، متخصص طب اورژانس و پزشک عمومی در هر شیفت در این نقطه مرزی حاضر هستند.

وی اضافه کرد: به همکاری خدمات پشتیانی دانشکده علوم پزشکی آبادان تمام واحدهای ما اعم از مامایی، پیش بیمارستانی، بهداشت محیط، مبارزه با بیماری های، بهداشت روان، دندانپزشکی و آزمایشگاه آب و خاک در این نقطه مرزی دارای کانکس‌های مجزا هستند.

سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان  به آمادگی 2دستگاه بالگرد در هنگ مرزی برای خدمات رسانی اشاره کرد و افزود: در مجموع با رسیدن نیروهای کمکی ما با 40دستگاه آمبولانس، 4موتورلانس و 4دستگاه اتوبوس آمبولانس فعالیت خود را به زائران اربعین پیگیری خواهیم کرد.

وی با اعلام این خبر که بیمارستان معین در این ایام بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر است، گفت: استان‌های چهارمحال و بختیاری، بوشهر و فارس امسال در بحث پیاده روی اریعین با ما همکاری می کنند و 25 آمبولانس، 3دستگاه اتوبوس آمبولانس، خودروی پشتیبانی و خودروی تعمیرگاه سیار را این استان‌ها تامین خواهند کرد.

سخنگوی ستاد اربعین با بيان اينكه بيمارستان صحرايي در مرز شلمچه داير شده است، افزود: این بیمارستان شامل بخشهای مختلفی همچون آزمایشگاه، واحد مامایی، اتاق‌های مورد نیاز برای شرایط بحرانی‌ست که در آن پزشک، جراح، متخصص طب اورژانس، بیهوشی اتاق عمل مستقر و خدمات مربوطه را ارائه می‌کنند.

 وي اظهار کرد: در صورت نیاز در این بیمارستان اعمال جراحی سرپایی انجام می‌شود.

دكتر منصور با اشاره به تامین چادر مورد نیاز برای برپایی این بیمارستان از سوی استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: یک اتوبوس ارتباط سیار اورژانس تهران به همراه دکلی به ارتفاع ۱۸ متر برای برقراری ارتباط با EOP کشور به منظور رصد مستقیم اقدامات قابل انجام در این بیمارستان توسط رئیس اورژانس کشور در کنار آن بیمارستان صحرایی مهیا شده است.

وي اضافه كرد: بیمارستان صحرایی برپا شده در شلمچه دارای ۵۰۰ متر مربع زیربنای مفید است که شامل سه بخش بستری با مجموع ۳۶ تخت (۱۲ تخت برای هر بخش)، اتاق عمل با تجهیزات کامل، بخش اورژانس، درمانگاه است.

اين مقام مسئول دانشكده علوم پزشكي آبادان تاکید کرد: خدمات دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه تا حدود یک هفته بعد از اربعین حسینی و بازگشت کامل زوار ادامه خواهد داشت.


بیشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 234970
تعداد بازديد کنندگان سايت: 109761723 تعداد بازديد زيرپورتال: 775042 اين زيرپورتال امروز: 509 سایت در امروز: 98289 اين صفحه امروز: 55